Tuesday 10 December 2013

Segmen Kenapa Aku Jadi Blogger? by AkuPenghibur.com

Assalamualaikum w.b.t..



Segmen ini berlangsung sehingga 28 Disember pada jam 12 tengahmalam. Lambat lagi tu..
Bagi yang belum join, nak join? Klik banner untuk join.. ^^

Kenapa Aku Jadi Blogger?

Aku start buat blog pada bulan Februari 2011, dah almost 3 years tapi waktu tu tak aktif sangat, sekadar suka-suka, updatepun suka-suka je. Mula-mula kenal blog ni daripada beberapa kawan aku yang ada blog, nampak best je kan, macam-macam boleh cerita. Mula-mula tu entri pun entah pape,memang banyak mengarut je tapi ada juga kawan-kawan yang baca dan komen. Hehe.. Masa tu just update tapi tak blogwalking, so sebab tu follower susah nak up. Tapi aku tak kisah pun, pada yang nak follow boleh la follow, kalau tak nak pun tak pe.. takkan lah nak paksa, ye dok? ^^

Start awal tahun ni baru secara seriusnya ber'blogging' dan join segmen daripada blogger-blogger yang lain. Kemudian sibuk dengan FYP blog ni terbiar sekejap. Updatepun suam-suam kuku je.. Bila banyak sangat entri pasal luahan perasaan tentang FYP rasa macam bosan pulak. ==' Blog aku ni pun lebih kepada personal blog, banyak cerita pasal diri sendiri, berkongsi pendapat dan pengalaman yang tak seberapa ni.. Tahun ni juga baru tergerak hati nak letak iklan kat blog ni bila fikirkan peribahasa yang berbunyi "sambil menyelam, sambil minum air.." Terima kasih kepada yang singgah dan klik apa yang patut tu.. Klik-klik anda amat dihargai.. ;D

Lama-kelamaan memang 'jatuh cinta' dengan dunia blogging bila blogwalking ke blog-blog lain macam-macam cerita boleh baca, kadang-kadang tergelak juga sorang-sorang. Lepas tu bila ada orang baca entri kita kemudian komen dan bagi pendapat, yang tu pun rasa best jugak.. secara tak langsung dapat kenal ramai kawan-kawan blogger yang kebanyakkannya sangat mesra.. Dan.. jangan segan-segan untuk tegur aku, aku tak sombong.. kekeke.. 

So akhir kata I Love My BLOG.. :D 



28 comments:

  1. wahhh alhamdulilah terima kasih kerana sertai segmen ini... entri yang menarik tentang kenapa jadi blogger

    ReplyDelete
  2. I think im also only write stuff that happens daily around me, more like personal blog. Sometimes I wonder also people might soon get tired and bored by reading my blogs. So I convince myself not to write to satisfy others but to satisfy ourself right? xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. But actually it is fun to read other's story.. so nothing wrong to write what we want, that's our own right.. :D

      Delete
  3. Forgot to say, good luck on the segment xD

    ReplyDelete
  4. Seka2, lama2 jatuh cinta juga.. All the best wawa.. :)

    ReplyDelete
  5. menarik kisah.. semoga berjaya.. :D

    ReplyDelete
  6. selamat bersegmen and happy bw :D

    ReplyDelete
  7. selamat bersegmen ya. wish u luck ^^

    ReplyDelete
  8. Salam..abak dari segmen yg sama..follow sini..alam ukhuwah,,,,

    http://indahnyapelangiku.blogspot.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
  9. http://itikelabus.blogspot.com/ said : Good Luck! Good Luck Good Luck!.. Fatin punya kisah lebih kurang saya.. hehe.. :)

    ReplyDelete
  10. assalamulaikum.... ekin datang dari segmen yang sama... jemput la singgah ke blog ekin ya...

    http://cikash.blogspot.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam.. terima kasih sudi singgah ekin.. :)

      Delete
  11. salam gud luck, nak ajak join kontest kt blog saya pula. :) , peluang nak menag service like fanpage , businesscard n banyak lagi . masa dh tinggl 5 hari je lagi huhu http://www.mawardiyunus.com/2013/12/pelancaran-kontes-u-blogger_7.html

    ReplyDelete