Tuesday, 1 November 2011

Hujan oh hujan..

Assalamualaikum w.b.t



Hujan lagi malam ni. Turunnya hujan spt susu yg mencurah-curah ke ladang gandum. Bukan sepatutnya kat kawasan pantai timur ke yang hujan sekarang, x sangka lak kawasan pantai barat tumpang sekaki. tup2.. yang banjirnya belah utara.. huuuu~~~ nasib la.. kalau sampai berpindah-randah. Alhamdulillah la setakat aku hidup 20 tahun ni, xpernah lagi la aku merasa ddk di penempatan sementara mangsa2 banjir.. bila da banjir, air masuk lam umah habis la segala barang2. Larat nak ganti perabot tiap2 tahun?? so, kalau da mcm tu xyah la duk beli perabot lain. Kumpul duit, p wat umah lain.. haha.. senang nya aku ckp. Sesenang ABC.. xde la.. takziah la aku ucapkan kpd mangsa2 banjir dan bakal mangsa2 banjir. Semua ni adalah sebahagian ujian drpd Allah s.w.t. Tapi apa2 pun keselamatan nyawa dan jiwa tu lebih penting drpd segalanya. Rosak sofa boleh beli lain, hilang nyawa xdak ganti.. no.. no..no...

tapi apa yg penting hujan yg turun ni disebabkan aku nyanyi kuat2 tadi bkn disebabkan..


mr froggy aku yg comel ni sbb aku da sumbat,kasi dia duk lam almari awal2 lagi..
lagi pun mr. froggy ni bisu. kesian kan..

Masa time kanak2 ribena dulu, time hujan ni la yg paling best. Entah bape helai pakaian sehari nk kena tukar. Mana x nye duk asek p main hujan je.. last2 mak membebel.. bese la tu. T bila aku jadi mak aku pun nak beleter jugak.. haha.. balas dendam ke ape.. huhu.. gurau je sayang.. anak mak jgn takot ye.

p/s: huh.. cam x de motif entri malam ni. Nak p tido je la. babai.. 


2 comments:

  1. whh... tetiba terselak first entry... :p

    ReplyDelete
  2. @ikhwan yusuff bkn first entri la... first entri da detele.. huhu

    ReplyDelete