Thursday 6 February 2014

Minggu Pertama

Assalamualaikum w.b.t..


Sebenarnya nak update entri ni semalam, tapi disebabkan keletihan even sekarang pun mata dah ngantuk tapi layan blog jap. Hehe.. Alhamdulillah hari ni (5 Feb 2014) dah masuk hari ke-3 aku ber'intra' di NIOSH. Alhamdulillah.. Semuanya berjalan lancar walaupun masih rasa janggal. Disebabkan hari tu tak dapat keluarkan duit dari CIMB terpaksalah aku pakai wedges pada hari pertama tu, bila fikir-fikir balik rasanya I can't stand with the wedges I need flat shoes.... Petang tu lepas balik kerja terus pergi beli flat shoes. Bukan apa sebab jauh nak kena jalan, tunggu bas dan sebagainya flat shoes is the best option. 

First day hari tu tak buat apa, nganga je.. punyalah lama rasanya nak sampai ke petang. Tapi masuk semalam dah dapat kerja. Tugas pertama adalah key in health surveillance data. Hmm.. bila bercakap pasal data ni part yang paling memeningkan adalah bila nak key in incomplete data. Nasib bukan data FYP aku, kalau tak dah lama aku fill in the blank. Yela, data orang takkan nak buat sesuka hati sesedap rasakan. Sampai file-file tupun aku bawak balik rumah.. Kihkih.. Takut juga terhilang ke apa kan, camne nak ganti. Lagi satu part yang mencabar adalah part yang nak translate tulisan doktor. Mak aaaiiiihhhh... tulisannya straight je, huruf d nampak macam L, huruf H nampak macam N. Sesetengah perkataan tu bolehla agak, tapi sesetengah yang lain, yang straight tu memang tak boleh nak agakla, dah tak nampak rupa tulisan. =='

Hahaha... Ngantokla, nanti continue lagi ye. 


15 comments:

  1. Semoga dipermudahkan & dilancarkan segala urusan.. aamiin.. all the best wawa.. :)

    ReplyDelete
  2. Niosh kat mana tu wawa.. Masih baru mesti.tak biasa nanti2 oklah tu..sabaq na..

    ReplyDelete
  3. @atien zuraidah InsyaAllah.. mudah-mudahan Allah permudahkan sampai ke akhirnya.. :)

    ReplyDelete
  4. @PakcikLie PCL NIOSH kat Bangi PCL.. Masih dalam proses pembelajaran. Hehe..

    ReplyDelete
  5. may allah permudahkan ye kak datin wawaaa :D hihihi
    penatkan hikhik sama lah kita sepp!!

    ReplyDelete
  6. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  7. hahaha..illustration last sekali tu kelakar..tapi sometimes i wonder too, kenapa tulisan doktor nie susah sangat nak baca..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. Saya pun hiatus sekejap cik fatin, banyak kerja punya pasal. Kita serupa kita serupa... huhu..

    ReplyDelete
  9. pening tu baca tulisan doktor.. bersambung-sambung..

    ReplyDelete
  10. hahaha. biasa la tulisan doktor macam tu.. yg kesiannya farmasi macam kami ni la.. nk kena baca prescription tulisan doktor yg ntah apa2.. nasib baik sekaang kebanyakan hospital dah buat online prescription.. x de la nk kena hadap tulisan tangan doktor tu..

    ReplyDelete