Friday 7 February 2014

Pagi Yang Menakutkan

Assalamualaikum w.b.t..

Pagi ni adalah pagi yang paling menakutkan bagi aku.Shortness of breath, faster heartbeat dan hampir-hampir je rasa nak pitam. Jam tujuh lebih pagi tadi aku keluar dari rumah, sampai je kat tingkat bawah aku nampak ada dua ekor anjing sedang melilau-lilau. Sudaahhh.... Aku memang fobia dengan anjing. Memang teragak-agak untuk keluar, sekali aku jengukkan kepala, kelihatan dua ekor anjing tu berada dihujung koridor. Macam sudah lewat, kalau lambat aku mungkin akan tertinggal bas. Tapi aku memilih untuk lewat daripada berhadapan dengan anjing-anjing tersebut. 

Aku masuk balik dalam laluan naik ke rumah sewa aku. Tidak semena-mena rupa- rupanya anjing-anjing tersebut berpatah balik ke belakang, dan tiba-tiba dia ternampak aku. Aku apa lagi, memang cuak lah! Dengan cepat dan tergesa-gesa aku nak ke atas, aku kira mereka tidak akan mengekori aku naik tangga sekali, tapi tanggapan aku meleset. Anjing tu ikut aku!!!! Arrrrggghhhh....!!! Apa aku nak buat ni. Konfem la bila sampai depan pintu rumah aku tak sempat nak buka pintu rumah. Aku tiada jalan lain melainkan mengorbankan botol air purple kesayangan aku. Terus aku lempar botol air tersebut kepada anjing-anjing tu. Alhamdulillah..... Pengorbanan botol air aku tidak sia-sia. Sebaik sahaja aku melempar botol air tersebut anjing-anjing tersebut terus blah. Menggigil rasanya sebab takut, kalaulah lepas aku baling botol air tu tapi mereka tak lari juga, aku tak tahulah apa yang akan terjadi. :(

Tak dapat bayangkan kalau aku digigit atau apa-apa je la kan. Lagi satu kisah pasal anjing ni masa hari aku final exam akhir bulan 12 lepas. Pagi tu aku bersama seorang kawan aku, singgah kejap kat gerai tepi jalan beli kuih. Jalan depan sikit nampak ada dua ekor anjing. Ye, anjing yang sama. Nampak mereka masuk ke laluan yang sama dengan kitorang tapi arah yang bertentangan. Aku memang tiada kekuatan untuk lalu sebelah anjing ni, kemudian aku melencong ke laluan lain. Lalu ikut koridor bawah dengan harapan dia tak nampak aku. Tapi dia datang jugak dekat aku.. Maaakkk.... tolooonnngggg.... dulu pernah baling beg, tapi waktu ni aku baling kuih yang aku beli tu. Tak sempat nak makan. :( Tapi tak kisahlahkan asal selamat. Esok tak tahulah macam mana. Matilah kalau hari-hari macam ni.

26 comments:

  1. Salam....
    Nak share pengalaman dgn anjing...
    Dri di bangku sekolah mmg takot dgn anjing..nk pulak ade sejarah itam dgn anjing....
    Tp tahun lepas segala ketakutan bermula ketika nak bg makan stray cat di kawasan rumah...
    Di kaw rumah mmg ade anjing...ade sekor anjing ni pantang nmpk org naik moto,mesti die akan kejar... so kite pon takot la kan?
    Masa tgh panggil stray cat untuk bg makan... tiba2 bkn kucing yg datang...tp anjing yg dok kejar org naik moto tu.... muka mmg cuak gilew time tu.... tiba2 hati terdetik dan berkata mesti anjing ni pon lapar, klu tak mesti die xkn datang... dgn takot2 nur bg makanan tu pada anjing tu...dan bermula dri saat itu ketakutan pada anjing berkurangan...dan setiap pagi dan petang anjing tu akan tggu nur untuk d beri makanan.... dan skang ni nmpk je anjing2 mesti kesian....kelaparan dorg....
    Cube tgk cerita hachiko.... x sume anjing jht...
    Hihihi sowi komen panjang2....

    ReplyDelete
  2. @♥♥ Nur ♥♥ Terima kasih Nor.. tapi kita takut la.. :(

    ReplyDelete
  3. Mula2 je...tgk pic anjing tu pon rse sayu jew... huhuhuu
    Dah lama2 kan rse dorg comel jew...tp x de la smp sentuh lg..just bg makan jew.... ciap mengada2 lg...kikiki

    ReplyDelete
  4. cuba cari tuan anjing tersebut
    jika tiada buat laporan kpd pihak berkaitan

    ReplyDelete
  5. K Nrl pun sama... fobia ngan anjing... sbb pernah kena kejar ngan anjing time kecik dulu (masa tu darjah 6 x silap) nasib anjing tu x terus2an kejar, sbb sambil lari k nrl baling beg kat anjing tuh... fuhh... anjing tu terus dok diam kat situ... & time tu nasib abah dtg & halau anjing tu... smpai skrg mmg x bolehlah ngan anjing... memang fobia... nampak dr jauh pun dah berderau darah rasanya... ^__^

    ReplyDelete
  6. Adoii.. saya pun bab anjing ni mmg letih.. semoga dipermudahkan & dilancarkan segala urusan ye wawa.. aamiin.. salam Jumaat.. :)

    ReplyDelete
  7. @Sop Nama Saya Rasanya tidak bertuan. Mungkin anjing yg ditinggalkan utk jaga kawasan. Pagi2 dorang akan keluar mencari makanan.

    ReplyDelete
  8. @Nurul Kan akak kan..mmg menakutkan. time dia kejar then kita baling sth biasanya mmg dia akan pause.

    ReplyDelete
  9. @Khir Khalid betul tu en.khir.. memang letih.. Salam jumaat.. :)

    ReplyDelete
  10. binatang betul anjing nie...suka kacau orang, tapi sebenarnya kalau jumpa dengan anjing jangan tunjuk yang kita takut..sebab itu lagi buat dorang suka..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. anjing.. aduuhh trauma pernah kena kejar dan hampir di gigit

    Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

    ReplyDelete
  12. kalau jumpa anjing, jangan tengok dia dan jangan lari. buat macam biasa je. kalau tetiba je kita pusing jalan ke atau something yg boleh buat dia detect something, dia akan kejar kita.. jeng3.... >.<

    minat betul anjing2 tu dgn cik fatin ye..

    ReplyDelete
  13. Errr. Takutnya kalau kena kejar anjing. Hati-hati ye waktu jalan nanti.

    ReplyDelete
  14. uishh. orang kata nampak anjing buat macam biasa. jangan lari. nanti dia kejar. kasi ketuk kepala anjing itu.. biasa dia! ahaha. singgah meh singgah www.ianfaizal.com

    ReplyDelete
  15. Ohh sebab anjing hihihih
    Qila takut kena marah dengan boss xD
    Tu yg rasa nak berhenti kerja hahahaha.
    Pagi je rasa takut gila nak mati hihihi..
    Stay strong kak fatin wawa, tu anjing je.
    Banyak baca doa ok? Heheh <3

    ReplyDelete
  16. @Azlan Strider Betul2.. tapi tak dapat nk sembunyikan ketakutan bila jumpa anjing2 tepi jalan ni. hehe..

    ReplyDelete
  17. @Aku Penghibur waahh.. itu lagi menakutkan.. already vote for blog acik. :)

    ReplyDelete
  18. @Gee Lion betul tu... tapi nak buat biasa2 tak bolehla pulak. kalau nampak je pun rasa dah terketar2..

    ReplyDelete
  19. @Ian Faizal kalau lari lagilah laju dia kejar kot.. huhu..

    ReplyDelete
  20. @Akeyla Azmi hahaha.. qila.. nagi akak anjing tu lagi menakutkan dari kena marah dgn bos.. hihi.. :D

    ReplyDelete
  21. Teringat pengalaman dengan anjing masa zaman sekolah2 dulu.. :D

    Sekarang... ermm keliling rumah ada anjingg..! jiran ramai bangsa cina... :)

    ReplyDelete
  22. bahaya tu adik.. akak pula masa kerja dulu selalu melawat tapak projek perikanan.. selalunya kawasan tapak kolam atau sangkar pengusaha perikanan tu mesti ada bela anjing.. ada sekali tu akak melawat tapak projek di lahad datu sabah, tiba-tiba ada seekor anjing tu datang.. akak tersedar bila terasa ada sesuatu kat kaki, masa tu akak sibuk dok ambil gambar sekitar sangkar di situ.. terus akak menjerit, boleh anjing tu tak lari dan renung manja kat akak.. nasib baik tuan dia cepat-cepat datang halau..

    ReplyDelete